فرهنگ لغات مدیران باشگاه های فرهنگی ورزشی ….

ورزشگاه آزادی هفته گذشته باز هم شاهد دیدار دو تیم پر طرفدار قرمز و آبی بود و هر چند بازی چنگی به دل نزد اما گفتمان مدیران این دو باشگاه بسیار قابل توجه هست  ، همانهائی که فرهنگ سازان ورزش بر خود نام نهاده اند و  با خود نام شوالیه و سردار و…. به همراه دارند دو مدیری که بازوهای توانمند تبلیغاتی دولت هستند و هزینه های سرسام آوری در جهت اقناع تماشاچیان و طرفدران دو باشگاه تاکنون از جیب ملت انجام داده اند

 تیتر بیشتر روزنامه های ورزشی روز گذشته را نگاهی اندازیم

 11

این هیاهو برای چیست ، بستن این القاب به یکدیگر برای چیست ، واقعا شما که دم از الگوی اسلامی و….. بر میاورید ، صدای  خود را هم نمی شنوید و شاید این همه هیاهو برای چیز دیگری است برای پاک کردن اذهان عمومی از صحبتهای تبانی مساوی برای به بدست آوردن طرفداران بیشتر برای روزهای انتخاباتی پیش رو  ، راه کاری که مشاوران در سایه احمدی نژاد از مدتها قبل و حتی از دوره های قبل تر بسیاری دیگر به انجام رسانده بودند .

اما اینبار بسیار بیشتر از گذشته روی این بخش حساب شده است ورود سردار رویانیان به بخش فوتبال با جیبی پر از پول و آوردن مربیان و بازیکنانی نامی ، ولخرجیهای بیشمار و بازگشت دوباره شوالیه فتح الله به استقلال و ساخت تیم کهکشانی و بازگرداندن ژنرال قلعه نوعی به خانه و خریدهای میلیاردی برای تیم ,راهکاری برای استفاده ابزاری از خیل طرفداران میلیونی دو باشگاه است ، اما آنچه که به نظر در این میان گم شده است جایگاه مدیران و لیدرهای دو تیم است  ، چون نوع صحبتها و تکه پرانی ها از نوع لیدرهایی است که هیچ به جز خود و منافعشان برایشان مهم نیست  و شاید باید منتظر ابعاد وسیعتری از این گفتمان فرهنگی در ورزشگاه ها و در میان تماشاچیان باشیم و  ….سماور ……و نثار هفت جد دیگران شود و این تجلی فرهنگی است که حکومت برای رسیدن به مقاصد خود ابای ندارد ………..

بیان دیدگاه