ای تو روح بانک ارزش آفرین و وام ش ! می دم این شرکت را گل بگیرند ……

 

صفحات به زور باز میشد ، کلافه شده بودم  لیوان چای را در دست گرفتم ، به اطراف نگریستم همه سرشون تو کار خودشون بود میدونستم الان همه دارند با فیلتر شکن مبارزه میکنند تا یک صفحه باز شه ….از کار که خبری نبود به همت دولتمردان دیگه بیکاری افزون شده و هر از چندی همکارا آب میرفتند و صندلی و میزهای خالی و کامپیوتر های خاک گرفته بیشتر میشد ………….

صدای پیامک گوشی ؛ از حال و هوا به درم آورد هنوز گوشی  را تو دستم نگرفته بودم که صدای مهندس ، مدیر عامل شرکت تو گوشم پیچید اس ام اس منه این گوشی من را درست نکردی ..  دیگه طبیعی شده بود ….

 از زمانی که سفرماموریتی چین رفته بود سوغات سفر برای خودش یک گوشی گرفته بود و کلی کیف میکرد و هر چی هم  ور رفته بودیم یکی صدای این خانومه که وقتی میخواست گوشی را قفل و یا باز کنه ول کن نبود و دیگه پیامک فارسی را نمیگرفت ….

میزم را طوری استتار کرده بودم که هیچکس در نگاه اول نمیتوانست ببینه تو مانیتورم چه خبره ……… مهندس نزدیک شد و گوشی را که تو دستم بود را گرفت و پیام را خواند :

بانک ارزش آفرین ، بانک …….. 

مشتری محترم آقای …………. تسهیلات بانکی شما به شماره ……..قابل ارائه است .

روابط عمومی بانک ……..

تازه چای را ریخته بودم و رو صندلی جابجا شدم که مهندس وارد شد  چهره اش درهم و اخمو بود . گفتم نامرد میخواد شیرینی وام را نده قیافه گرفته که هیچی نگیم …..

نگاهی به من کرد و گفت ج ……… با این بانکشون  

بیشرف میگه از امروز سود بانکی برای وامتون 7درصد افزایش یافته و بعد برگه ها را جلوم گذاشته و میگه امضا کن اینا دیگه فرمالیته است چیزی نیست …….

مهندس ادامه داد :  صفحات را که نگاه کردم ، دیدم یک صفحه بیشتر شده  نگاهی سریع  به  آقای رئیس کردم و گفتم این دیگه چیه …. آخه این چه معنی میده …

نگاهمم میکنه میگه ببین آقا تازه بانک ما جز بهترین ها است تسهیلات میده برو ببین بانکهای دیگه که هیچی …….. به آقای رئیس گفتم آخه شما اینجا نوشتید من تعهد میدم که تسهیلات را با سود بانکی در مدت سه سال برمیگردانم و بانک اجازه دارد حسابهای شرکت را در طول مدت دریافت تسهیلات  بررسی کند  اگر سود بیشتری در حسابها دیده شده به نسبت ………  بانک نیز شریک در این منفعت خواهد بود……..

مهندس که عصبانی تر شده بود نگاهی به من کرد و به راهش ادامه داد تا به اتاقش برود ، صدای پیامک گوشیش را شنیدم ، به یکباره برگشت و گفت ای تو روح چین و بانک و شرکت و ………..برا خودشون سه هزار تا سه هزار تا  میلیارد میتونند جابجا کنند برا ما ………..

 آقا میدم در اینجا را گل  بگیرند تا خیال همه راحت بشه  ………………………………….  

پاسخی بگذارید

